fbpx

שוק המלונאות בפורטוגל

ענף המלונאות הפורטוגלי חווה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, והפך לאחד מהמנועים המרכזיים של הכלכלה המקומית. עם עליית הפופולריות של פורטוגל כיעד תיירותי מוביל, במיוחד בערים כמו ליסבון ופורטו, התפתחו ונוספו אפשרויות אירוח מגוונות הכוללות מלונות יוקרה, מלונות בוטיק, אתרי נופש, בתי הארחה ופתרונות לינה חסכוניים יותר. התשתית התיירותית המתקדמת, לצד השיפור בנגישות התחבורה, תורמים אף הם לשגשוג הענף.

חוויה מקומית עשירה

אחת המגמות הבולטות היא דגש על ייחודיות ואותנטיות, המושכת תיירים שמחפשים חוויה מקומית עשירה. מלונות רבים משלבים אלמנטים מסורתיים עם עיצוב מודרני, ומציעים שירותים מותאמים אישית. נוסף על כך, כחלק מהמאמץ לצמצם את ההשפעה התיירותית על הסביבה ולהגביר את המודעות לאיכות הסביבה, גדלות ההשקעות במלונות אקולוגיים ובפרויקטים בני קיימא.

מיקום על המפה

שוק המלונאות נשען גם על פסטיבלים מקומיים, כנסים מקצועיים ואירועים בין-לאומיים, המושכים מבקרים מכל רחבי העולם. האקלים הנעים, התרבות העשירה והמיקום הגיאוגרפי הנוח של פורטוגל, הופכים אותה ליעד מועדף עבור תיירים ומשקיעים כאחד. כדאי להזכיר כי 2023 הייתה שנת שיא בתיירות בפורטוגל במספר מדדים ולאורך השנה הגיעו למדינה למעלה מ-30 מיליון מבקרים.

גידול בהיצע

עם יותר מ-1,000 בתי מלון למכירה, נרשם גידול בהיצע בשוק המלונאות בפורטוגל. במהלך הרבעון הראשון של 2024, מספר בתי המלון למכירה בפורטוגל הראה עלייה של 31% והגיע ל-1,038, לעומת 791 בתקופה המקבילה בשנת 2023. נתונים אלו הוצגו על ידיCASAFARI  פלטפורמת נתוני נדל”ן אירופית, אשר הציגה את המסקנות העיקריות של מחקר על שוק המלונאות במדינה הן מבחינת מכירה והן מבחינת השכרה. כשמדובר בהיבט השכירות, בשלושת החודשים הראשונים של השנה, היו 62 בתי מלון זמינים להשכרה, לעומת 42 באותה תקופה בשנה שעברה, מה שמצביע על עלייה של 48%.
המשקיעים בתחום האירוח והמלונאות בפורטוגל צריכים לשים לב למגמות האזוריות המשתנות, במיוחד בערים המרכזיות בהן נרשמות העליות הגדולות ביותר בהיצע ובמחירים.

שוק דינמי

בבואנו לבחון יתרונות השקעה בנדל”ן בפורטוגל, ענף המלונאות מציע הזדמנויות רבות להשקעות רווחיות. בשלוש השנים הקרובות עתידים להיבנות כ-150 בתי מלון בפורטוגל. יש עלייה מתמדת בשנים האחרונות במספר התיירים, התשתית המתפתחת והמאמצים ליצירת חוויות ייחודיות. השילוב של עלייה בהיצע עם ירידה במחירי השכירות עשוי להוות הזדמנות להשקעה חכמה בשוק המלונאות, במיוחד אזורים מבוקשים להשקעה בפורטוגל בהם הביקוש לנכסים עולה בהתמדה, ולהניב תשואות גבוהות בטווח הארוך.
יתרה מזאת, הממשלה הפורטוגלית מציעה תמריצים כלכליים ותוכניות סיוע שונות למשקיעים זרים, מה שהופך את ההשקעה בשוק המלונאות המקומי לאטרקטיבית עוד יותר.

 

Get in touch, call us at 054-8295829 or contact:

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.