fbpx

צפון פורטוגל ועמק הדורו

צפון פורטוגל בכלל ועמק דורו בפרט הם אזורים פופולריים בקרב משקיעים בינלאומיים. כיום המשקיעים העיקריים בנכסים בצפון פורטוגל הם בעיקר פורטוגלים, אנגלים, צרפתים, ברזילאים ואמריקאים. ניתן למצוא באזור חוות מקסימות ובתים כפריים עתיקים או יוקרתיים, המתחרים ביעדי יין אחרים באירופה כמו צרפת ואיטליה. בין אם אתם מחפשים מגורים קבועים או זמניים, נכס מניב או נכס לאירוח, השקעה בנדל"ן באזור זה של פורטוגל היא אפשרות מעניינת ומבטיחה.

עמק הדורו (Vale do Douro) הקסום, שנמצא בצפון פורטוגל וממזרח לעיר פורטו, הוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית. האזור נודע בזכות יופיו המסחרר ותעשיית היין, במיוחד הפורט.

ממצאים ארכיאולוגיים מעידים שייצור היין בעמק  היה כבר קיים לפני כ-2000 שנה. האזור מכוסה בטרסות הבנויות סלעי צפחה. הודות לידע שעבר מדור לדור שתל האדם את הגפנים והיטה את הטרסות כדי לחשוף אותם לקרני השמש המשפרות את איכות הענבים  למען ייצור היין. המפגש בין האדם לטבע, הטרסות, פרי הארץ ומלאכת האדם יצרו את הנופים הייחודיים.

בתוך העמק זורם לו נהר דורו שמתחיל בספרד ומסתיים בפורטוגל בעיר פורטו היפה, שעל גדות האוקיינוס האטלנטי, לשם הוא נשפך. המטיילים ברחבי עמק הדורו המקסים פוגשים בנוף פלאי ומרתק; הרים,  גבעות, מדרונות, טרסות, כרמים, גפנים וצמחייה מגוונת. על נהר הדורו הנפלא עדיין שטות סירות הראבלו הישנות שבעבר הובילו את חביות היין.

כמו כן, עיירות וכפרים ציוריים, עתיקים ומיוחדים כשהדרך אליהם לפעמים צרה, מתפתלת ומהממת. התושבים אדיבים, מסבירי פנים,  שובי לב, אורח חייהם מסורתי והם מייצגים את הפולקלור המקומי.

בטיול שבין נקודות התצפית המדהימות כדאי לחצות את הנהר מצפון לדרום וההיפך ולהתפעל מהנופים עוצרי הנשימה. בדרך לבקר בכרמים וביקבים  הרבים  הפזורים  באזור. כמו כן, בחוות (quintas) היין הרבות שבהם מגדלים את הכרמים ומפיקים את היין המשובח. חלק גדול מהן מציעות סיורים עם הסברים על תהליך הייצור  וגם מציעות טעימות. יש קינטות שבהן, כמו פעם,  דורכים על הענבים בעת הבציר. למבקרים ניתנת ההזדמנות לצפות בתהליך ולפעמים גם להצטרף למלאכת הדריכה ו"לקפוץ" לימים עברו.

הודות למזג האוויר הנפלא, האביב והסתיו הן התקופות המתאימות לטיולים בעמק הדורו. באביב הגפנים מלבלבות והעמק לובש ירוק. בסתיו, בעונת הבציר, תמונות הנוף משתנות לצבעי להבה והיופי מופלא.

בעמק הדורו יש מבחר של מקומות לינה ברמות שונות כמו: קינטות אותנטיות ועתיקות, אחוזות יין היסטוריות, מלונות בוטיק וספא, צימרים ובתי והארחה. ניתן לבחור בדרכים שונות כדי להכיר את הנוף התרבותי של עמק הדורו, ברגל ובאופניים  ברכב וברכבת, בשייט על הנהר ואפילו במסוק.

בנוסף לנופים המרהיבים, עמק הדורו מפורסם, כאמור,  הודות לתעשיית היין מסוגים שונים. הידוע מכולם הוא יין הקינוח פורט שטעמו מתוק וחזק. שמו ניתן לו על שם העיר פורטו. מאחורי ייצור הפורט יש סיפור היסטורי. בזמנו, הצרפתים היו מספקים יין לאנגלים. בגלל המלחמות ביניהם החלו האנגלים לייבא יין מפורטוגל כתחליף. כדי שיחזיק מעמד במסע לאנגליה הוסיפו לו ברנדי וכך נולד יין הפורט המתוק, המחוזק והפופולארי.

ההיסטוריה, הארכיטקטורה, התושבים המקומיים, הנופים המלהיבים, הייחודיות של האזור, המוניטין של היינות בכלל ושל הפורט בפרט מושכים תיירים לעמק הדורו. על כן, העוסקים בהשקעות נדל"ן בפורטוגל מוצאים עניין באזור כדי לרכוש שם נכסים כמו למשל, חוות, בתי נופש וצימרים לשימוש אישי ולאירוח, וילות יוקרתיות ואחוזות, כרמים המייצרים יין ליצוא או שמן זית, מלונות, אכסניות, סוגים שונים של אירוח כפרי ועוד.

לקבלת מידע ואו תיאום פגישה, חייגו אלינו 054-8295829 או השאירו פרטים:

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.