fbpx

המטרופולין של ליסבון

אזור המטרופולין של ליסבון הוא המרכז הכלכלי, התרבותי והשלטוני של פורטוגל. המטרופולין משתרע על פני 3,015 קמ״ר (לשם השוואה בערך כפול מגוש דן) ומתגוררים בו כ-3 מיליון תושבים, המהווים כשליש מאוכלוסיית פורטוגל.

איזור המטרופולין של ליסבון מורכב מ-18 רשויות משנה מוניציפליות. 17 ערים נמצאות בשטח המטרופוליני כאשר 10 ממוקמות בגדה הצפונית ו-7 בגדה הדרומית שמעבר לנהר הטג׳ו. הגדה הצפונית שייכת למחוז ליסבון בעוד הגדה בדרומית שייכת למחוז סטובל. כמו כן, ממוקמים בו 59 כפרים.

המטרופולין אינו אחיד מבחינת אופי המקומות. מבין הערים והרשויות בן ישנן יוקרתיות יותר כמו קשקאיש או אסטוריל, כפריות יותר כמו ססימברה, בעלי מעמד ביננוני כמו אמדורה, לורש או אודיבלאס, תיירותיים כמו ליסבון או סינטרה וכן הלאה.

בשנים האחרונות מחירי הדירות בליסבון עלו מאד. במחיר של דירת חדר אחד בתוך ליסבון ניתן לרכוש וילה או דירה גדולה מאד בפרויקט חדש במרחק 20 דקות בתחבורה ציבורית ממרכז העיר. כך יותר ויותר מקומיים בוחרים לגור מחוץ לעיר. כמו כן, אנשים מחפשים לגור במקומות פחות סואנים בלי בעיית חנייה ועם יותר שקט וסביבה ירוקה.

יותר ויותר מקומיים עוברים לגור בערים, בעיירות ובכפרים שמחוץ לליסבון ונוצרות הזדמנויות השקעה מעניינות בכל רחבי המטרופולין של ליסבון. הביקוש העולה לדיור איכותי ובר השגה גרם לכך שיזמים וחברות הנדל״ן גילו את מעמד הביניים ומשיקים עוד ועוד פרויקטים חדשים.

מפה של אזור המטרופולין של ליסבון

ראו מאמרים נוספים רלוונטיים לאזור המטרופולין של ליסבון:

ליסבון.

אלמדה.

סינטרה.

קשקאיש.

אשטוריל.

סטובל.

באריירו

פיתוח הגדה הדרומית של הטג׳ו.

נמל התעופה החדש של ליסבון.

לקבלת מידע ואו תיאום פגישה, חייגו אלינו 054-8295829 או השאירו פרטים:

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.