fbpx

קצת על ליסבון

ליסבון היא עיר הבירה של פורטוגל והעיר הגדולה ביותר במדינה, עם אוכלוסייה מוערכת של 547,000 איש. אזור המטרופולין של ליסבון משתרע הרבה מעבר לגבולות המנהל של העיר עם אוכלוסייה של כ -2.8 מיליון תושבים, וזה המטרופולין העשירי המאוכלס ביותר באיחוד האירופי. 

עם כ-3 מיליון תושבים גרים במטרופולין שלה, ליסבון המהווה כ -27% מאוכלוסיית המדינה. זוהי עיר הבירה המערבית ביותר של אירופה, והיא הבירה היחידה לאורך החוף האטלנטי. ליסבון שוכנת במערב חצי האי האיברי על גדות האוקיאנוס האטלנטי ונהר טג׳ו.

ליסבון היא אחת הערים העתיקות בעולם, ועיר הבירה האירופית השנייה הוותיקה ביותר (אחרי אתונה). מאז שנת 1147 ליסבון היא המרכז הפוליטי, הכלכלי והתרבותי של פורטוגל.

ליסבון מוכרת כעיר מרכזית וחשובה ודורגה כעיר גלובלית ברמה האלפא זאת בזכות חשיבותה במימון, סחר, מדיה, בידור, אמנויות, סחר בינלאומי, חינוך ותיירות. ליסבון, לצד פורטו, היא אחת משתי ערים פורטוגזיות שמוכרת כעיר גלובלית. 

ליסבון היא המרכז הפוליטי של המדינה, מקום מושבם של בפרלמנט, משרדי הממשלה ומשכנו של ראש המדינה.

איזור ליסבון הוא אחד המרכזים הכלכליים הגדולים ביבשת, עם סקטור פיננסי צומח ואחד מנמלי המכולות הגדולים בחוף האטלנטי של אירופה. מרבית המטות של תאגידים רב-לאומיים בפורטוגל ממוקמים באזור ליסבון.

בשדה התעופה של העיר עברו 29 מיליון נוסעים בשנת 2018 וליסבון מארחת כ 4.5 מליון תיירים בשנה.

באזור ליסבון יש את התוצר לנפש המותאם לכוח הקניה (PPP) לנפש גבוהה יותר מכל אזור אחר בפורטוגל. התמ"ג שלה מסתכם ב -96.3 מיליארד דולר, ולפיכך 32,434 דולר לנפש. 

העיר ליסבון עשירה בארכיטקטורה וניתן למצוא בכל רחבי העיר בניינים רומנסקים, גותיים, בארוקיים, מודרניים ופוסט-מודרניים. ליסבון היא ביתם של מספר מוזיאונים ואוספי אמנות בולטים מכל רחבי העולם. המוזיאון הלאומי לאמנות עתיקה בעל אחד מאוספי האמנות הגדולים בעולם.
ליסבון היא ביתו של Web Summit, אירוע הטכנולוגיה הגדול בעולם.
נמל ליסבון הוא אחד הנמלים העמוסים ביותר באירופה.
גשר ואסקו דה גאמה שנחנך במאי 1998 הוא, באורך 17.2 ק"מ והגשר הארוך ביותר באירופה.

לקבלת מידע ואו תיאום פגישה, חייגו אלינו 054-8295829 או השאירו פרטים:

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.