fbpx

פורטוגל: יעד עסקי ומרכז טכנולוגי מוביל

אינספור ימי שמש ומטבח נפלא הופכים את פורטוגל ליעד התיירותי המושלם. אבל למדינה הקטנה הזו בצד המערבי הרחוק של אירופה יש הרבה יותר מה להציע, במיוחד ליזמים ולנוודים דיגיטליים.
מדוע פורטוגל היא אחד היעדים הטובים ביותר באירופה לסטארט-אפים ועסקים ומרכז טכנולוגי מוביל ברחבי העולם?

המקום בו סגנון חיים פוגש טכנולוגיה

מבחינה היסטורית, המדינה היוותה כנקודת המוצא לחקר ימי. היום, במקום זאת, העולם מגיע לפורטוגל. בשנת 2020, בפעם הרביעית ברציפות, פורטוגל נבחרה ליעד המוביל בעולם על ידי World Travel Awards, כאשר ליסבון זכתה ב"יעד המוביל בעולם לחופשות עירוניות". ליסבון היא יותר מיעד תיירותי ואנשים עוברים אליה כדי לעבוד ולגור בה, עם עלייה משמעותית בהגירה חיובית בשנים 2020 ו-2021. למעשה, עם אוכלוסייה של כ-10 מיליון, תוצר לנפש של כ-22,000 דולר וללא ספק אחד המקומות הטובים בעולם מבחינת מזג האוויר, פורטוגל מדורגת בעקביות בין המקומות הטובים ביותר לחיות בה למהגרים ולמקומיים כאחד. מדינה בטוחה (פורטוגל מדורגת בין ה-15 המקומות הראשונים במדד השלום העולמי) עם תשתית מהשורה הראשונה (96% מהמדינה נהנית מכיסוי 4G), פורטוגל נתפסת כתערובת נהדרת בין יציבות האיחוד האירופי, יוקר מחיה נמוך יחסית, שליטה גבוהה בשפה האנגלית, וגישה מצוינת לשוק הצרכנים העצום של האיחוד האירופי מעל 500 מיליון.

למרות שהאקוסיסטם המקומי של הסטארט-אפ קטן יחסית למוקדים כמו פריז, לונדון או ברלין, פורטוגל היא נקודה חמה מבחינה טכנולוגית בינלאומית, המארח את ה-Web Summit– פסגת האינטרנט השנתית – וכן מספר אירועים טכנולוגיים אחרים. דבר התרם משמעותית למספר חדי הקרן האירופאים: 6 חברות עם DNA פורטוגזי מוערכות כעת ב1 ביליון, שלוש מהן ב-2021, Feedzai, Remote ו-Sword Health. פורטוגל נמצאת גם על הרדאר של כמה חברות בינלאומיות המעוניינות לגייס כישרונות טכנולוגיים באירופה: גוגל, Uber, PipeDrive, Salsify, Cloudflare ואפילו פולקסווגן ומרצדס-בנץ, פתחו לאחרונה מרכזי חדשים ממוקדי טכנולוגיה בפורטוגל.

Pipedrive הכריזה על המשרד החדש שלה בליסבון תוך שהיא מציינת את כישורי השפה ואת מאגר הכישרונות הטכניים בין הסיבות לבחור לפתוח את המיקום השלישי שלהם בפורטוגל. Salsify החלה את ההתרחבות הבינלאומית שלה עם פורטוגל, וציינה כסיבות מרכזיות להחלטה את האקלים העסקי, מזג האוויר, האקוסיסטם של הסטארט-אפים, כישורי השפה, אבל בסופו של דבר, האנשים. באשר ל-Cloudflare, הבחירה נעשתה לאחר ניתוח של 45 ערים ב-29 מדינות. ליסבון נבחרה על סמך השילוב של אקוסיסטם גדול וצומח, מדיניות הגירה אטרקטיבית, יציבות פוליטית, רמת חיים גבוהה, כמו כן אזור הזמן והטיסות הישירות לסן פרנסיסקו.

המאמר מפורסם בשיתוף עם השותפה האסטרטגית שלנו BRIDGE IN – חברה המציעה שירותי רילוקיישן עסקי לחברות וסטאראפים המעוניינים להשיק פעילות בפורטוגל.

לקבלת מידע ואו תיאום פגישה, חייגו אלינו 054-8295829 או השאירו פרטים:

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.