fbpx

עסקים וטכנולוגיה – היתרונות של צוות בפורטוגל

לא רק חברות גדולות בוחרות להתמקם בפורטוגל. גם סטארטאפים אמריקאים ואירופיים קטנים יותר עוברים למדינה כדי להקים או להגדיל נוכחות באירופה, לפתור את בעיות הגיוס, לצמצם את קצב שריפת מזומנים (Burn Rate) ולפעול מתוך מדינה רב תרבותית, ממוקמת היטב, חמה ומסבירת פנים.
Jungle AI למשל, לא התכוונו לעבור מאמסטרדם לפורטוגל, אבל מהר מאד הבינו שאת התשובה לבעיות הגיוס שהם חווים בהולנד אפשר למצוא בליסבון. Shiptimize גם נמשכו מהולנד לליסבון, אך מסיבות שונות. הם רצו להרחיב את שירות השילוח האוטומטי של החברה לאמריקה הלטינית, ובחרו בפורטוגל על פני ספרד בשל רמות גבוהות יותר של שליטה בשפה האנגלית.

למרות הפופולאריות הגוברת של המדינה, פורטוגל היא עדיין יעד עם מחירים סבירים במערב אירופה. רמת החיים הגבוהה בעלות הוגנת והגישה לאזור שנגן (Schengen) האירופי חסר הגבולות, מושכים נוודים דיגיטליים, עובדים מיומנים ויזמים. ליסבון, הבירה, היא שילוב מקסים של פריז וסן פרנסיסקו אך במחירים נמוכים. עם שכר דירה ממוצע של $1,100 לדירה בגודל בינוני במרכז העיר והוצאות המחיה היומיות, העלויות נמוכות בממוצע של 45% מאשר בסן פרנסיסקו. קיומו של צוות מקומי קבוע גם הוא משתלם באופן ניכר מאשר בערים מערביות אחרות. בפורטוגל, אפשר להחזיק משרד במיקום טוב, עם כל השירותים, כולל צוות כישרונות אשר יעלה כשליש מערים הגדולות בארה"ב ומחצית מרוב הערים באירופה.

בזכות השליטה הגבוהה בשפה האנגלית ואוניברסיטאות טכניות ועסקיות בעלות דירוג גבוה, פורטוגל מבקשת לעתים קרובות להקים צוותי טכנולוגיה, הצלחת לקוחות ומוצרים. אנשי הפיתוח הם בהחלט הפנינה המקומית: כ-7,000 סטודנטים בתחום ICT (מידע, תקשורת, טכנולוגיה) מסיימים מדי שנה את האוניברסיטאות בפורטוגל, בעוד שהחינוך הבלתי פורמלי צובר תאוצה ואמינות. מחנות אתחול להוראה עצמית וקידוד צצים ברחבי המדינה ומוסיפים למאגר הכישרונות.
לכן, אם אתם מחפשים להרחיב את הנוכחות שלכם באירופה, שימו עין על פורטוגל, מדינה עם שילוב ייחודי של מזג אוויר, תרבות, סגנון חיים, טכנולוגיה וחדשנות.

המאמר מפורסם בשיתוף עם השותפה האסטרטגית שלנו BRIDGE IN – חברה המציעה שירותי רילוקיישן עסקי לחברות וסטאראפים המעוניינים להשיק פעילות בפורטוגל.

לקבלת מידע ואו תיאום פגישה, חייגו אלינו 054-8295829 או השאירו פרטים:

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.