fbpx

השפעת חיי התרבות על השקעות נדל״ן בפורטו

השילוב של חיי תרבות ואמנות עם השקעות בנדל"ן יוצר דינמיקה מעניינת המשפיעה על העיר ועל הסביבה המטרופוליטנית שלה. בין מיליוני התיירים המגיעים לפורטו, מבקרים רבים נמשכים לחיי התרבות התוססים של העיר המציעים חוויה עשירה ומגוונת. כמה מהמאפיינים המרכזיים של הסצנה בפורטו כוללים מוזיאונים וגלריות, ארכיטקטורה והיסטוריה, הפקות אופרה וקונצרטים, ואירועים גדולים כמו פסטיבל הקולנוע הבינלאומי של פורטו, ופסטיבל פרימוורה סאונד.

לאחרונה התקיים פסטיבל Primavera Sound Porto שהביא השנה 43.4 מיליון יורו לעיר. מדובר בפסטיבל מוזיקה בינלאומי, אירוע ענק הנתמך על ידי עיריית פורטו ומתקיים בחודש יוני. הפסטיבל ידוע כאירוע מוזיקלי מרכזי לחובבי פופ/רוק, עם כ-50 קונצרטים ומושך אליו אלפים. למרות הגשם וביטול חלק מהקונצרטים, הפסטיבל, שנערך במשך שלושה ימים, משך לעיר 100,000 מבקרים.

מחקר שפורסם בדה פורטוגל ניוז מראה כי המבקרים, אשר שהו בעיר כשלושה לילות, הוציאו בממוצע 126.85 יורו בזמן הפסטיבל. תושבים מחוץ לאזור המטרופולין של פורטו, או מחוץ למדינה שהגיעו לפורטו בכוונה להשתתף בפסטיבל, הוציאו ממוצע יומי של 397.87 יורו. הנתונים חושבו על סמך הוצאות ארוחות, תרבות, פנאי ונסיעות, כאשר לינה הייתה ההוצאה המשמעותית ביותר.

מנקודת מבט של השקעות, בערים מרכזיות ומטרופוליטניות, אשר יש בהן סצינת תרבות פעילה ותוססת, קיימת השפעה ברורה על שוק הנדל"ן המקומי. בין אם מדובר בערים כמו לונדון, ניו יורק, בריסל, תל אביב או ליסבון, גם בפורטו הסצנה התרבותית משפיעה באופן ישיר על שוק הנדל"ן בפורטו עצמה וגם באזור המטרופולין של פורטו. זה יכול להתבטא בכמה דרכים:


פיתוח מקומי ותמיכה ממשלתית

הצלחת אירועים ופסטיבלים כמו פרימוורה סאונד פורטו מביאה לשיפור תשתיות ופיתוח אזורים עירוניים. הממשל המקומי תומך בפרויקטים תרבותיים ומקדם פיתוח תשתיות הקשורות לתיירות ולאמנות. תמיכה זו תורמת ליצירת סביבה אטרקטיבית להשקעות נדל"ן ומשפיעה גם על עליית המחירים.

תיירות ומשקיעים זרים

הפסטיבלים, המוזיאונים והאירועים התרבותיים הרבים בפורטו מושכים תיירים מכל העולם. התיירות הגוברת מובילה למשקיעים זרים המתעניינים ברכישת נדל״ן בפורטו וסביבתה למטרות תיירותיות, כגון דירות נופש או דירות להשכרה לטווח קצר. השאלה האם להשכיר נכס לטווח ארוך או קצר תלויה בפרמטרים שונים שכדאי לבחון בהתאם לצרכי המשקיע.

עליית מחירים ושינויים סוציו-אקונומיים

סצנה תרבותית עשירה בעיר משפרת את איכות החיים למבקרים וגם לתושבים, מה שהופך את פורטו לעיר מבוקשת למגורים. איכות החיים הגבוהה מושכת משפחות, אנשי עסקים ואמנים, מה שמוביל לביקוש גבוה יותר לנכסים למגורים. הביקוש הגובר והעלאת ערך הנכסים יכולים להוביל לתהליכי ג'נטריפיקציה ולשינויים באוכלוסייה המקומית. דיירים ותיקים ובעלי הכנסה נמוכה עלולים למצוא את עצמם נדחקים מחוץ לאזורים יוקרתיים בשל עליית מחירים.

משיכת עסקים ויזמים

פורטו מתפתחת כמרכז תרבותי ועסקי, דבר המביא משקיעים לפתוח עסקים בתחומים שונים כמו אירוח, מסעדנות ותיירות. העלייה בפעילות העסקית יוצרת ביקוש לנדל״ן מסחרי.

לסיכום, חיי התרבות והאמנות תורמים ומשפיעים על השקעות נדל״ן בפורטו, ויוצרים תנופה כלכלית המשפיעה על ערך הנכסים בעיר ובסביבתה. הפיתוח העסקי והעלייה בפעילות התיירותית מגבירים את הביקוש לנכסים. השילוב של עולם התרבות עם השקעות בנדל"ן ממשיך לעצב את פני העיר ולהשפיע על התפתחותה הכלכלית והחברתית.

 

 

 

לקבלת מידע ו/או תיאום פגישה, חייגו אלינו 054-8295829 או השאירו פרטים:

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.