fbpx

לידיעת המשקיעים: הגשר החדש בליסבון 

לאחרונה הממשלה הכריזה כי עתיד להיבנות גשר שלישי על פני נהר הטז׳ו, שיחבר את ליסבון ובריירו. אלו חדשות טובות ומעניינות לתושבים ולמשקיעים.

"המעבר השלישי של הטז'ו" (TTTTerceira Travessia do Tejo)

במאי האחרון, הממשלה הודיעה באופן חגיגי על מיקומו של שדה התעופה החדש של ליסבון. הנמל החדש ייבנה באלקושטה (Alcochete) הנמצאת מעבר לנהר. על מנת להפוך את נמל התעופה העתידי לנגיש יותר, הממשלה החליטה על בנית גשר שלישי שיחבר בין שלאש (Chelas) בליסבון, לעיר בריירו (Barreiro) שממוקמת בגדה הדרומית.
הגשר יכלול מסילת רכבת, יאפשר את הגדלת מספר הנסיעות, ויקצר את זמן הנסיעה לאלנטז'ו וחבל אלגרבה שבדרום ב-30 דקות. הוא יקל על תנועת הרכבים מהגשרים האחרים של ליסבון (25 באפריל, וואסקו דה גאמה), ולמעשה ימוקם בין שני גשרים אלה, ויצור חיבור ישיר ונוח בין בריירו לליסבון.

המשמעות למשקיע/ה

לבניית הגשר החדש יש חשיבות ומשמעות מעניינת עבור משקיעים הבוחנים רכישת נדל״ן בפורטוגל, וכמובן למשקיעים אשר כבר רכשו נכסים באזור בריירו. בשנים האחרונות אנחנו ממליצים ללקוחות שלנו לבחון את בריירו וערים נוספות בסביבה כאפשרות טובה ואטרקטיבית להשקעה. מחירי הנכסים בבריירו נוחים הרבה יותר מליסבון ואלמדה. שכר הדירה הממוצע ומחירי הנכסים עולים, האזור ממשיך לצמוח ולהתפתח, ובניית הגשר החדש צפויה לתרום לצמיחה. כדאי להמשיך ולבחון מצד אחד את בריירו והגדה הדרומית של הנהר, ומצד שני, את השכונות בחלק היותר מזרחי של ליסבון.

מפה של אזור המטרופולין של ליסבון


הגשרים של ליסבון 

מטרופולין ליסבון מתפשט על הגדה הצפונית והגדה הדרומית של נהר הטז׳ו. את שתי הגדות מחברים כיום שני גשרים אייקוניים: גשר 25 באפריל וגשר ואסקו דה גאמה. הם מהווים את החיבורים העיקריים בין הגדות ומספקים פתרונות תחבורתיים חיוניים ביותר לאזור.

גשר 25 באפריל (Ponte 25 de Abril)

גשר תלוי ואייקוני מעל נהר הטז'ו המחבר את הבירה ליסבון עם העיר אלמדה הנמצאת ממש מולה מעבר לנהר. הגשר מזכיר מאד את הגולדן גייט בסן פרנסיסקו, שניהם גשרים תלויים באותו צבע ובממדים דומים. גשר 25 באפריל הוא קישור תחבורתי חשוב וחיוני המקל על תנועה. אורכו כ-2,277 מטר, ויש בו מפלס עם מסילת רכבת.

הגשר נחנך ב-1966. במקור הוא נקרא גשר סלזאר, על שמו של הרודן הפורטוגלי אנטוניו דה אוליביירה סלזאר, אשר שלט בפורטוגל בין השנים 1932–1968. עם זאת, בעקבות מהפכת הציפורנים ב-25 באפריל 1974, שהובילה להפלת משטר, שונה שם הגשר כדי להנציח את התאריך של אותה מהפכה שלווה.

 

גשר ואסקו דה גאמה (Ponte Vasco da Gama)

גשר תלוי המחבר בין מזרח ליסבון לבין אזור מונטיז'ו (Montijo) בצד השני של הנהר. הגשר נפתח בשנת 1998 לציון 500 שנים לגילוי נתיב הים להודו על ידי ואסקו דה גאמה. הגשר שוכן קרוב מאוד ל-Parque das Nações ושכונת אקספו, אשר קיבלה את שמה בעקבות תערוכת האקספו (Expo) שהתקיימה שם ב-98׳. עם אורך של כ-17 קילומטרים, הוא קיבל את התואר של הגשר הארוך ביותר באירופה.

הגשר נבנה כדי לספק פתרון תחבורתי נוסף למטרופולין ליסבון ולהקל על עומסי התנועה בגשר 25 באפריל. הנסיעה עליו חלקה ונוחה, הוא כולל שישה נתיבים ותוכנן לעמוד ברוחות חזקות ובפעילות סייסמית, מה שמבטיח את עמידותו ובטיחותו. גשר ואסקו דה גאמה משחק תפקיד מהותי בקישור האזורי ומהווה עדות מרשימה לפלאי ההנדסה המודרניים.

 

מעבר היסטורי נוסף: גשר מרשל קרמונה  (Ponte Marechal Carmona)

למרות שגשר זה אינו מחבר ישירות בין הגדה הצפונית לדרומית של מטרופולין ליסבון, הוא מהווה חלק חשוב בהיסטוריה של תשתיות התחבורה האזורית. הוא נחנך ב-1951, ונקרא על שם המרשל קרמונה, אשר כיהן כנשיא פורטוגל (1926-1951). הגשר ממוקם כ-30 קילומטרים צפונית-מזרחית לליסבון, בוילה פרנקה דה שירה (Vila Franca de Xira). באתר העיריה מסופר כי באותה עת חצו את הנהר באמצעות Gasolinas – סירות מנוע שהעבירו אנשים, מכוניות ואפילו בקר.
הגשר נבנה כדי ליצור מעבר נוח בין הגדות והפך לנקודת המעבר הראשית אל מעבר הטז'ו וממנו. זהו גשר פלדה, באורך של 1224 מטר, ומקל על תנועת אנשים וסחורות בין החלקים הצפוניים והדרומיים של פורטוגל. ההקשר ההיסטורי שלו ועיצובו הופכים אותו לדוגמה מעניינת להנדסת גשרים מאמצע המאה ה-20 בפורטוגל.

 

פורטוגל היא ביתם של מפעלי הנדסה מרשימים. הגשרים הללו מדגימים את הישגי ההנדסה של פורטוגל; כל אחד מהם נושא חשיבות היסטורית וארכיטקטונית. אלו לא רק אמצעים לחציית מים אלא גם ציוני דרך משמעותיים וחלק מהנוף התרבותי של ליסבון ושל פורטוגל. זה יקח זמן, אבל מסקרן לראות כיצד יראה הגשר החדש ויהיה מעניין להיות עדים לתהליך הבניה שלו.

 

 

לקבלת מידע ו/או תיאום פגישה, חייגו אלינו 054-8295829 או השאירו פרטים:

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.