fbpx

נבחר מיקומו של שדה התעופה החדש של ליסבון

ראש הממשלה לואיס מונטנגרו הכריז כי אלקושטה (Alcochete) נבחרה למקום בו ייבנה ננמל החדש של ליסבון אשר ייקרא "שדה התעופה לואיש דה קמואש" (Aeroporto Luís de Camões) על שם המשורר הפורטוגלי הידוע.
פורטוגל הפכה בשנים האחרונות לאחד היעדים התיירותים הפופולריים ביותר באירופה. נמל תעופה בינלאומי חדש יספק תמיכה וצמיחה נחוצה מאוד ויאפשר את הגדלת התעבורה האווירית והתיירות לליסבון. לאחר שנים רבות של דיונים למעשה הוחלט כי שדה התעופה יבנה באלקושטה בשל קרבתה למרכז ליסבון, לכבישים הראשיים ולמסילות הרכבת, מה שיפחית את עומס התנועה ברכבים בליסבון.
ההערכה היא כי הוא יושלם תוך עשר שנים וצפוי להיפתח עד 2034.

לצד הכרזה חגיגית זו, אישרה הממשלה כי בינתיים שדה התעופה הנוכחי הומברטו דלגאדו (Humberto Delgado Airport) ימשיך לפעול ולהגדיל את יכולתו עד להשלמת בניית הנמל החדש. התוכנית כוללת הרחבה והשקעה בטרמינלים, בנגישותם ובנוסף, חיבור הרכבת המהירה בין ליסבון למדריד.

גשרים, כבישים ורכבות 

אלקושטה נמצאת על הגדה הדרומית במחוז סטובל שבמטרופולין ליסבון. על מנת להפוך את נמל התעופה לנגיש יותר, הממשלה החליטה לבנות גשר שלישי על פני נהר הטז'ו. הגשר החדש יחצה את הנהר ויחבר בין ליסבון ובריירו (Barreiro). הוא יאפשר את הגדלת מספר הנסיעות, קיצור זמן הנסיעה לאלגרבה ולאלנטז'ו שבדרום ויכלול מסילת רכבת. הגשר יקל על תנועת הרכבים מהגשרים האחרים של ליסבון (25 באפריל, וואסקו דה גאמה) וכמובן יצור חיבור ישיר ונוח בין בריירו לליסבון.

יש לכך משמעות חשובה ומעניינת למשקיעים שרכשו או שוקלים רכישת נדל"ן בפורטוגל. אנחנו רואים בבריירו אפשרות  אטרקטיבית להשקעה וניתן לקבל שם תשואות טובות. בשנים האחרונות יש עליה בשכר הדירה הממוצע ובמחירי הנכסים. האזור ממשיך לצמוח ולהתפתח גם כחלק מפרויקט מפרץ דרום ליסבון הבא לקדם ולחזק את האזור המטרופוליני המתפשט על שני גדות הנהר. בנית הגשר החדש תומכת באפשרויות הגלומות בחלק זה של הגדה הדרומית של הנהר מול ליסבון.

יתרונות למשקיעים בפורטוגל 

השקעות בתשתיות של תחבורה היא דרך יעילה להמריץ את הכלכלה ולהגביר את האטרקטיביות של המדינה למשקיעים. שיפור תשתיות מקל על העברת סחורות ומאפשר גישה מהירה יותר לשווקים, מה שמחזק את הסחר ויוצר מקומות עבודה.
בניית נמל תעופה חדש באלקושטה, הרחבת שדה התעופה הנוכחי, הקמת גשר חדש עם מסילת רכבת בין ליסבון לבריירו, רכבת מהירה בין ליסבון למדריד, כל אלו צפויים לשפר משמעותית את הנגישות בתוך פורטוגל ומחוצה לה, ולהשפיע על  המגזר התיירותי ועל שוק הנדל"ן הפורטוגלי.

 

לקבלת מידע ו/או תיאום פגישה, חייגו אלינו 054-8295829 או השאירו פרטים:

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.