fbpx

מערכת הבריאות בפורטוגל

בפורטוגל קיימות שתי מערכות בריאות לצורך קבלת שירותים רפואיים:

  • מערכת הבריאות הציבורית (SNS)
  • מערכת הבריאות הפרטית

בכתבה הבאה ניתן רקע וסקירה כללית על שירותי הבריאות בפורטוגל ומה הם כוללים.

מערכת הבריאות הציבורית – SNS  (Serviço Nacional de Saúde)

המערכת ממומנת על ידי תשלום מיסים. במסגרתה, כל אזרחי פורטוגל והתושבים החוקיים יכולים לקבל מהמדינה שירותי רפואה בחינם או בהשתתפות עצמית נמוכה. מה שעליכם לעשות זה להירשם למערכת כדי לקבל את ה- Número de Utente, שהוא למעשה מספר הזהות הבריאותי שלכם בפורטוגל. השירותים מערכת הבריאות הציבורית כוללים למשל ביקורים של רופא כללי, טיפולים בבתי חולים, טיפולים ביולדות ושירותי חירום. גם התרופות מסופקות בחינם או בהשתתפות עצמית נמוכה.


מערכת הבריאות הפרטית – על ידי רכישת ביטוח בריאות פרטי 

ישנם יתרונות שונים במערכת הבריאות הפרטית בפורטוגל. לדוגמא, משך ההמתנה קצר יותר, ביקור אצל מומחים; גישה לבתי חולים פרטיים, לשירותים ומתקני בריאות שונים, מרפאות איכותיות, נוחות וטיפול קצת יותר אישי.
יש מספר חברות ותוכניות של ביטוח בריאות פרטי: ליחיד/ה, משפחתית, קבוצתית. חברות הביטוח מציעות פוליסות שונות, עם מחירים שונים, העלות יכולה להשתנות גם בהתאם לעבר רפואי או לגיל. באופן כללי כיסוי רפואי פרטי מכסה כאמור ביקורים אצל רופאים כלליים או מומחים, תרופות עם מרשם רפואי, טיפולים אמבולטוריים, אשפוזיםניתוחים, בדיקות שונות, שהייה בבית חולים, טיפולים פסיכולוגים, טיפולי שיניים, טיפולי עיניים ועוד.
רופאים רבים בפורטוגל דוברי אנגלית. כשמדובר בקביעת תורים אצל רופאים במרפאות פרטיות או בבתי חולים פרטיים, ניתן ברוב המקרים לבדוק באתר באלו שפות דובר הרופא/ה. במקרים מסוימים כדאי לבדוק ולשאול מראש את מחירי הטיפולים כדי להבין מה ההוצאה העומדת בפניכם.

לסיכום, השירותים הרפואיים כוללים את שתי מערכות הבריאות: המערכת הציבורית כאמור מעניקה לאזרחי ותושבי המדינה כיסוי רפואי נרחב. המערכת הפרטית מעניקה שירותי בריאות נוספים. יש בה לא מעט יתרונות אך יש הבוחרים להסתדר בלעדיה. במידה והחלטתם לבחור גם בביטוח בריאות פרטי בפורטוגל, כדאי לבחון את הפרטים ולעשות הערכה של האפשרויות כדי לבחור מהי התוכנית המתאימה לכם, לתקציב ולשקט הנפשי שלכם.

לקבלת מידע ו/או תיאום פגישה, חייגו אלינו 054-8295829 או השאירו פרטים:

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.