fbpx

איך קשורים אגם כחול ואגם ירוק לדמעות של נסיכה ורועה צאן?

האיים האזורים (בפורטוגזית אַזוֹרֵשׂ ,Açores) נמצאים באוקיינוס האטלנטי בין פורטוגל וצפון אמריקה. הם ארכיפלג שכולל 9 איים השייכים לפורטוגל.
האגדה מספרת שלפני הרבה שנים באי סַאו מִיגֶל (São Miguel), שהוא חלק מהארכיפלג, הייתה ממלכה שנקראה ״שבע הערים״ (בפורטוגזית סטה סִידַאדֶס – Sete Cidades). למלך הייתה בת, נסיכה יפה עם עיניים כחולות. היא נהגה לצאת מהטירה מדי יום ולטייל בטבע שאותו אהבה ולהנות מהיופי שיש לו להציע.
יום אחד פגשה בדרכה ברועה צאן צעיר עם עיניים ירוקות. הם החלו לדבר ושיחתם נמשכה שעות. הקליק הרומנטי נוצר ולאחר מכן הם המשיכו להיפגש יום יום. היה להם טוב יחד והאהבה ביניהם פרחה, אך המלך קבע שבתו תתחתן עם נסיך מממלכה אחרת. כאשר נודע לו על הפגישות עם רועה הצאן, אסר עליה להתראות עמו. עם זאת, הוא הרשה להם להיפגש פעם אחת נוספת שתאפשר להם להיפרד.
כשנפגשו השניים בפעם האחרונה, הם בכו בכי תמרורים. כמות הדמעות שהזילו יצרה שני מאגרים שנצברו ליד רגליהם ולאט לאט והפכו לאגמים. האחד בצבע כחול כמו עיני בת המלך והשני בצבע ירוק כמו עיני רועה הצאן. אומרים, על פי האגדה, שאם לא יכלו הנאהבים להיות יחד, אזי האגמים המאוחדים שהתהוו מדמעותיהם יישארו הם יחד.

 

האי סאן מיגל (São Miguel)

לקבלת מידע ואו תיאום פגישה, חייגו אלינו 054-8295829 או השאירו פרטים:

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.