fbpx

תחזית שוק הנדל"ן בפורטוגל

פרויקט נובה היוקרתי בבריירו

משקיעים רבים שואלים אותנו מה היא לדעתנו תחזית שוק השקעות נדל"ן בפורטוגל לשנה הקרובה. כידוע, אין לאיש כדור בדולח ועם זאת הספקולציות הן רבות. הנה בקצרה הניתוח שלנו של השנים האחרונות ובמבט קדימה.

בשנים האחרונות פורטוגל חווה פריחה כלכלית. פריחה זו לא פסחה על סקטור הנדל״ן הפורטוגלי. מה שהתחיל בערים הגדולות, ליסבון ופורטו, התרחב עם הזמן לכל רחבי המדינה. נוספו עוד אזורים מבוקשים להשקעה בפורטוגל עם ערים כמו בראגה, קוימברה, אריסיירה, פארו, אבורה ואזורים כמו אלגרב, אלנטז׳ו, עמק הדורו, סילבר קוסט ועוד.
צמיחת הנדל״ן בפורטוגל העלתה לאורך השנים חשש בקרב משקיעים פוטנציאליים שאולי הסוף קרב ומחירי הנכסים יפסיקו לעלות, מחירי השכירות יוקפאו, הצמיחה והפיתוח יעצרו. אבל השוק הוכיח את עמידותו ועבר בהצלחה מבחנים שונים:

כשהתחילו בליסבון (ולאחר מכן במקומות נוספים) להגביל את מתן רשיונות airbnb, היו מי שאמרו שהנה מגיע סוף הפיתוח והשוק צפוי לרדת. זה היה ניתוח שהתברר כשגוי.

בתקופת הקורונה היו מי שטענו שירידת מחירים מסיבית ממש מעבר לפינה. עד מהרה התברר שההפך הוא הנכון.

בשנת 2022 שונו תקנות הגולדן ויזה – תוכנית "ויזה זהב" בפורטוגל – כך שהרכישה של דירות ובתים למגורים באזורי ביקוש, בעיקר בערים ליסבון ופורטו כבר לא תעניק ויזת זהב. רבים האמינו שצעד זה יסיים את הצמיחה המואצת של שוק הנדל״ן הפורטוגזי. לתקנות החדשות היו מבקרים רבים כולל משקיעים, ברוקרים ובנקאים מקומיים ועוד. רבים חששו מהחוק החדש והחששות התבדו והשוק הפורטוגזי המשיך לצמוח.

גם הריביות הגבוהות לא עצרו את חברות הנדל״ן הגדולות ולהשקיע בפורטוגל ולפתח פרויקטים גדולים ויוקרתיים שנמכרים יפה.

בימים אלה, לאחר שכבר עודכן החוק החדש של ויזה זהב אשר מאפשר קבלת תושבות אך ורק עם השקעה בקרנות פורטוגליות או בחברות פורטוגליות, נדמה שכבר אין חולק על העמידות הגבוהה של סקטור הנדל״ן בפורטוגל.

הסיבות ליציבות של השוק הפורטוגזי והפיתוח המואץ שלו נעוצות בכך שעדיין ההיצע לא עונה על הביקוש הגדל.
מצד אחד, הביקוש של השוק המקומי. בפורטוגל קיים מחסור בנכסים זמינים בשוק הדיור כדי לענות על הביקוש הקיים ובמיוחד במחירים נוחים.
ומצד שני, ביקוש הולך וגדל מצד השוק של משקיעים זרים, משפחות שעושות רילוקיישן, פנסיונרים אירופאים ועוד שרוצים את מה שיש לפורטוגל להציע. ואלו שרוכשים נדל״ן לאחר שהחליטו להעביר את מרכז חייהם לפורטוגל.

כל אלה מביאים לתחזית שממשיכה להיות חיובית לשוק הנדל"ן בפורטוגל בשנת 2024.
ולכן חשוב לציין שלמרות ההליך ההדרגתי בשינוי תוכנית ויזת הזהב, השוק מגלה חוסן יוצא דופן ומאמת את הטוענים לחוזקה של הכלכלה הפורטוגלית.
לפי Mansion Global, צפויה עלייה של 8.7% במחירי הדירות השנה. תחזית שוק הנדל"ן בפורטוגל עם כל חוסר הוודאות מסביב נשארת חיובית.

פרויקט נובה היוקרתי בבריירו

לקבלת מידע ואו תיאום פגישה, חייגו אלינו 054-8295829 או השאירו פרטים:

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.