fbpx

פתיחות, סובלנות וביטחון בליסבון

רמת הביטחון והפתיחות הן מהחוזקות והיתרונות של ליסבון. לפי מדד שפורסם לאחרונה המנתח ערים בעלות שיעור גבוה של הכלה חברתית (The Inclusive Cities Barometer), ליסבון מצטיינת ברמות גבוהות של ביטחון ופתיחות לתרבויות אחרות, עם שיעורי הכלה חברתית חזקים. מדד זה מציב את ליסבון ברמה השניה הטובה ביותר בטבלה, בקטגוריה ׳ערים מפותחות מאוד׳ לצד ערים כמו ברצלונה, מדריד, ברלין ובריסל. מעליהן בטבלה נמצאות למשל שטוקהולם, אמסטרדם והלסינקי.

המדד שפותח על ידי חברת המחקר קאשמן אנד וייקפילד, ופורסם בדה פורטוגל ניוז, מנתח 46 ערים באירופה, מזרח התיכון ואפריקה, בארבעה ממדים – כלכלית, חברתית, מרחבית וסביבתית. לצד האטרקטיביות התיירותית, הצטיינות בביטחון, פשיעה נמוכה והכללת תרבויות שונות, ליסבון נחשבת לסובלנית מאוד ומאופיינת גם בקבלה גבוהה של קהילת ה- LGBTQ+  ושל קהילת המהגרים. חברים, משקיעים שעובדים איתנו, ומי שמכיר/ה את העיר מתארים את ליסבון כמקום נעים ונינוח. בין אם מדובר בתחושת ביטחון ברחובות בלילה, או בהשארת תיק על ספסל בגן משחקים בלי חשש מגניבה, ליסבון ידועה בסך הכל כמקום בטוח, פתוח וידידותי.

המחקר הנ״ל מתבסס על תפיסה המנתחת ערים עם שיעורים גבוהים של שילוב חברתי, אך שטרם הגיעו לבשלות מלאה בצמצום אי השוויון. במובן הזה למרות שליסבון מדורגת גבוה בממדים רבים, העיר עדיין מתמודדת עם אתגרים כמו שכר נמוך, גיל האוכלוסייה עולה, וכמו כן היא עשויה יותר להתאים בחלקה הגדול עבור דיור יוקרתי או למעמד ביניים גבוה.
זה דבר ידוע שלענף הנדל"ן יש השפעה גדולה על המרחב ועל תהליך קבלת ההחלטות. לכן דגש מעניין במחקר הוא חשיבות עידוד שוק הנדל"ן במעורבות, לקיחת אחריות, ויצירת ערים יותר מכילות במובן הכלכלי חברתי, לא רק מתוך מחשבה על יצירת הון אלא גם יצירת ערך.

מנקודת מבט של השקעות נדל״ן בליסבון, העיר עברה פיתוח עירוני משמעותי בשנים האחרונות, הכולל בין השאר חידוש ושימור מבנים היסטוריים, בניה ופיתוח לאורך הנהר והנמל, והפיכת אזורי תעשייה לאזורי מגורים ומסחר. ליסבון גם שמה דגש על פיתוח בר-קיימא, עם השקעות בפרויקטים של אנרגיה מתחדשת ושיפור מרחבים ירוקים. בנוסף, כיום נחשבת עיר הבירה הפורטוגלית לאחד ממוקדי הסטארט-אפ הצומחים במהירות באירופה. יזמות טכנולוגית וחדשנות זכו לתמיכה רבה עם יצירת סביבות עבודה נוחות והקמת אזורי היי-טק, למשל האבּ קריאטיבו בשכונת ביאטו (Hub Criativo do Beato). כל התהליכים אלה הפכו את ליסבון ליעד אטרקטיבי למגורים, לעסקים, לתושבים מקומיים וכמובן לתיירים.

לקבלת מידע ו/או תיאום פגישה, חייגו אלינו 054-8295829 או השאירו פרטים:

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.