fbpx

רכישת נדל"ן בפורטוגל: האם ניתן לקנות בית בפחות מ-20 אלף יורו?

באזורים הפנימיים יותר של המדינה, אפשר עדיין למצוא נכסים במחיר נמוך, לעתים גם ב20-30 אלף יורו ואף פחות. עם זאת, כדאי לשים לב, כי יש סיבות שונות לכך שהמקומות האלה זולים יותר, למשל המרחק ממרכזי הערים הגדולות, מה שעלול להשפיע על הביקוש להשכרה. לכן השיקולים תלויים במה אתם מחפשים ומה היעדים שלכם בקניית הנכס.

מבט כללי על שוק הנדל״ן בפורטוגל

המכון הלאומי לסטטיסטיקה (INE) הראה כי בתקופה שבין אפריל 2023 למרץ 2024, המחיר החציוני לבתים נע סביב 1,633 יורו למ"ר. לפי עיתון ׳דה פורטוגל ניוז׳ הנתון הזה גבוה ב-8.2% בהשוואה לאותו פרק זמן בשנה הקודמת. אם כי, בערים מסוימות ניתן למצוא מחיר נמוך יותר מהחציון הארצי. ישנן 182 עיריות שבהן ניתן לקנות בית בפחות מ-1,000 יורו למ"ר, ובחלקן גם מתחת ל-500 יורו למ"ר.

מהן הערים הזולות ביותר בפורטוגל לרכישת נכס?

כאמור, באזורים הפנימיים של המדינה, ניתן למצוא מקומות זולים יותר ובתים איכותיים במחירים נמוכים. לדוגמא, לפי אתר אידאליסטה, בעיר מדה (Mêda) שבמחוז גוארדה (Guarda), ניתן למצוא דירות עם 156 יורו למ"ר. בפיגיירה דה קסטלו רודריגו (Figueira de Castelo Rodrigo) שנמצאת באותו מחוז, עם 209 יורו למ"ר. אחר כך נמצאת פמפילוזה דה סרה (Pampilhosa da Serra), במחוז קוימברה, עם 224 יורו למ"ר. נתוני המכון הלאומי לסטטיסטיקה חושפים כי בעשר העיריות הזולות ביותר, ניתן לקנות בית בשטח 100 מ"ר בפחות מ-30 אלף יורו.

מה קורה בצד השני של הגרף?

העיריות שבהן הכי יקר לקנות בית כוללות את ליסבון עם מחיר חציוני של 4,188 יורו, מה שהופך אותה לעיר היקרה ביותר בפורטוגל. גם בערים כמו קשקאיש (Cascais) שבמטרופולין ליסבון, ו- Loulé (מחוז פארו) המחירים גבוהים, בין 4,000 -3,300 יורו למ"ר. בעיר פורטו, המחיר החציוני עומד על 2,941 יורו למ"ר.

רכישת נדל"ן בפורטוגל – מה המטרה שלך?

בין אם מדובר בדירה, בית פרטי, בניין, אדמה, או חווה בפורטוגל, לכל משקיע יש מטרות שונות לרכישת נכס: השקעה והשכרה, תיירות ואירוח או לטובת מגורים. אם אתם מחפשים נכסים להשקעה בפורטוגל, עליכם לשקול את האפשרות שהכנסה משכר הדירה באזורים הכי הזולים עשויה להיות נמוכה או בלתי יציבה. אם המטרה שלכם היא לרכוש נכס לשימוש עצמי, זו יכולה להיות אפשרות להשיג נכס במחיר נמוך. בכל מקרה, מערכת השיקולים צריכה להיעשות בהתאם לצרכים והיעדים שלכם ובהתאם למצב השוק המקומי.

 

אנחנו כאן כדי לספק לכם את המידע וההכוונה המתאימים לצרכים שלכם וללוות אתכם בכל שלב בתהליך.
ניתן ליצור איתנו קשר לשאלות ו/או קביעת פגישת היכרות ראשונית, ללא עלות והתחייבות.

לקבלת מידע ו/או תיאום פגישה, חייגו אלינו 054-8295829 או השאירו פרטים:

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.